Wonder?Woman

Így lesz egy éven belül sikeres blogod!

Vannak bejegyzések, melyeknél kifejezetten gondot jelent a bevezető megírása. Így voltam ezzel a most is, de nem azért, mert nem jutott eszembe semmi kreatív, hanem mert legalább tízféleképpen el tudtam volna kezdeni. Már hónapok óta tervezem, hogy írok egy olyan posztot, ahol a közhelyeken túllépve, részletesen pontokba szedem, hogy egy kezdő blogger – elsősorban divat és beauty témakörben – hogyan építheti fel magát, és válhat sikeressé, létrehozva és fenntartva egy színvonalas blogot.

Megszámolni sem tudom, hogy hány olyan írást olvastam – elsősorban külföldi – befutott bloggerektől, ami erről szólt, de a cím olvasását követő kezdeti lelkesedés hamar alábbhagyott, amikor rájöttem, hogy itt bizony javarészt a már ezerszer mantrázott, olykor klisészerű frázisokon túl semmi többel nem fogok gyarapodni. Üdítő kivétel egyébként a Blogokról. Neked. oldal, őket valóban szívesen ajánlom a témában. A válaszok ugyanakkor ott lebegnek mindenki előtt, mindössze annyi a teendő, hogy kinyissuk a szemünket, és végre lássuk is őket.

Több mint két éve írom a blogot, és ez idő alatt sokakat közülük volt alkalmam elsajátítani, egy részét pedig elraktározni. Ebben az időszakban, kezdő kismamaként korlátozott lehetőségem adódott arra, hogy mindezt a gyakorlatban is megvalósítsam, és azt is töredelmesen bevallom, hogy 4-5 (egy-kétezer forintos) Facebook hirdetést leszámítva szinte semmi egyebet nem invesztáltam bele. Így ez a bejegyzés egyfajta emlékeztető lesz magamnak is, hogy mik azok a lépések, amik elengedhetetlenek a fejlődéshez.

 

12181924_10207690999813586_171720875_n

 

Sok blogger úgy hiszi, hogy kiadva a “titkot” hátrányba kerülhetnek a többiekkel szemben, de azt azért érdemes figyelembe venni, hogy ez a tevékenység elsősorban kitartást igényel, ezért a tehetségen, és az anyagi ráfordításon túl sokkal mélyebb elköteleződést kíván attól, aki úgy dönt, hogy sikeres íróvá szeretne válni. Az elmúlt évben olvasott anyagokat felhasználva, kiegészítve a saját tapasztalataimmal (egy, a témáról szóló átfogó bejegyzést már írtam), illetve azokkal a workshopokkal, melyeken időközben részt vettem, állítottam össze a listát.

Az egészet pedig a tegnapi Digital Divas konferencia kerekasztal-beszélgetései koronázták meg, ahol végre kézzel fogható tanácsokat osztottak meg a meghívott vendégek, de mindenekelőtt abban segített, hogy az elmúlt két év blogírásról szerzett tapasztalatai le tudjanak ülepedni. A szuper társaságról meg nem is beszélve…

 

12179801_10207690904971215_164144022_n

 

A sikeres divatblog titkai, lépésről-lépésre

  1. Letisztult, minimál felület – Ez nem azt jelenti, hogy kizárólag fekete-fehérben szabad gondolkodni, de nálam az a tapasztalat, hogy a tartalom sokkal nagyobb hangsúlyt kap, ha nem terelik el színes virágok és neonfények a figyelmet. Ezen belül pedig még rengeteg opció kínálkozik az egyedi stílus kialakítására.
  2. Facebook, Instagram – Sokan gondolják úgy, hogy “majd amikor beindult a blog, létrehozzák a közösségi felületeket is”. A helyzet az, hogy az olvasói kör kezdetben úgyis 80%-ban a barátokból tevődik össze, így ha nem szégyelled kifejezetten blogos tevékenységedet, akkor célszerű elérhetővé tenni számukra. Emiatt senkinek nem fogsz az agyára menni, sőt még így is csak a töredékükhöz fog eljutni pl. a Facebook oldaladon megosztott poszt.
  3. Átláthatóság – Hosszú távon sem a néhány szavas, sem pedig a végtelennek tűnő írások nem praktikusak. Az emberek nagy része a buszon, villamoson, és alantas módon a munkahelyén olvas, ezért még ha a téma érdekelné is, nem lesz lehetősége oldalakat végigkövetni, a két mondatos bejegyzések pedig csak egy elképesztően jó fotó kíséretében ütősek, minden egyéb esetben olvasókat veszítesz. Mindemellett nem árt, ha tagolt a szöveg, és vannak benne kiemelések.
  4. Profi fotós – Divatblogok esetében előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy találjunk egy olyan  – lehetőleg divatfotóst -, aki egységessé varázsolja a blog képi világát. Ideig óráig még működnek a szelfik, és a barátok által elkapott pillanatok, de a minőségi tartalomhoz minőségi képanyag szükséges. Kivételt az Instagram oldal képez, ahol meglátásom szerint néha kifejezetten jól működik egy-egy telefonnal készített hangulatkép, illetve a filterek (VSCO-cam, Afterlight) is itt életképesek igazán.
  5. Photoshop-ismeret – Időt és pénzt spórolsz meg, ha nem kell minden esetben profira bíznod az utómunkálatokat. Az Adobe Photoshop mellett sok egyszerűsített képszerkesztő program létezik, amit néhány alkalom után egy kezdő is bátran használhat (pl. Picasa, PhotoInstrument).
  6. Tematikusság – Egy-egy kilengés belefér, vagy épp a fő témakörödhöz távolról kapcsolódó topic, de hosszú távon szilárd olvasói bázist alakíthatsz ki, ha odafigyelsz a témához kapcsolódó tartalomra.
  7. Olvasottság-Naprakészség – Blogolj bármilyen témakörben, kötelező képben lenned az azokhoz kapcsolódó általános és napi információkról! Egy tipp: kövesd azokat a nagyobb magazinokat (Vogue, Harper’s Bazaar, Who What Wear), oldalakat, tervezőket Facebookon, és állíts be értesítést hozzájuk, vagy azt, hogy elsőként jelenjenek meg Facebookon a hírfolyamban, így biztosan nem maradsz le róluk!
  8. Facebook hirdetések – Minden állítással ellentétben nem az ördögtől valóak, nem ciki a használatuk, ha nem viszed őket túlzásba. Hirdetheted az oldalad, vagy egy konkrét bejegyzést is, ha úgy érzed, hogy így több olvasóra teszel majd szert. A vásárolt lájkok jó része le fog morzsolódni, de ha csak öt stabil olvasót szerzel egy hirdetéssel, akkor már megérte.
  9. Nyereményjáték – Az olvasók imádnak játszani, néhány kattintással részt venni valamiben, ezért ha nem is állandó jelleggel, de néha érdemes felpezsdítened a hangulatot egy-egy, a blogra szabott játékkal.
  10. Blogger együttműködés – Bátran lépj kapcsolatba olyan bloggerekkel, akik hasonló nagyságú olvasótáborral rendelkeznek, mint te, vagy csupán azért, mert illenétek egymás profiljába. Az együttműködések a leghatékonyabb reklámeszközök, ajánlhatjátok például kölcsönösen egymás oldalát, vagy megoszthattok róla valami relevánsat (Instagram Repost app.). Figyelj viszont arra, hogy ne legyél túl sok! Divatbloggerek szoktak abba a hibába esni, hogy az égvilágon mindenről posztolnak, főleg ha valamilyen kedvezmény, vagy ajándék van a dologban. A tematikusság itt is nagyon fontos, ezért olykor tudni kell nemet mondani. A következő lépés pedig – ha már stabil olvasótáborod van -, hogy keress meg cégeket, akikkel te magad szeretnél együttműködni! A tegnapi konferencián több cég képviselője jelezte, hogy nyitottak lennének rá, de ritkán van rá példa bloggerek részéről.
  11. Konferenciák, workshopok – Esténként, vagy hétvégente sokszor annyival jobban esne végigfeküdni a kanapén, de hidd el, hogy rengeteget profitálhasz egy-egy hasonló eseményből. Itt születnek a hosszú távú munkakapcsolatok, együttműködések, álláslehetőségek, és persze megannyi érdemi információ. Illik hát elmenni, és névjegyet is vinni magaddal! De ennél komolyabban is elmélyedhetsz a témában, ha elvégzel egy releváns tanfolyamot, képzést (anyagi ráfordítást sem igényel, mert két Okj-képzés ingyenes, estin pedig munka mellett is elvégezhető).
  12. Hírlevél – Ne túl tolakodó módon, de néha felhívhatod az olvasók figyelmét, hogy lehetőségük van feliratkozni a hírleveledre. Így bármikor közvetlenül érheted el őket, például amikor az első saját workshopodat szervezed nekik.
  13. Rendszeresség – Hogy ez számszerűsítve mit jelent? Heti minimum egy bejegyzést, ha pedig valamiért ez nem lenne kivitelezhető, a blog Facebook oldalán bármikor megoszthatsz rövid, szöveges vagy képes posztokat, amivel ugyanúgy fent tudod tartani az érdeklődést.
  14. Általánosan jó megjelenés/minimál retus – Ez elsőre talán viccesen hangzik, de ha túltolod a sminket és a retusálást a fotókon, vagy épp ellenkezőleg, egy hivatalos eseményen úgy jelensz meg, mintha a kutyád vinnéd sétáltatni, akkor könnyen előfordulhat, hogy nem ismernek fel, vagy ha mégis, akkor is számolnod kell egy kis hitelvesztéssel.
  15. Élni a lehetőségekkel! – A tegnapi blogger konferencián a legátütőbb előadó nekem Fördős Zé volt, aki megfogalmazott egy kulcsmondatot. A sikerhez szerencse is kell, szerencse pedig sok embert ér, de ezeket a helyzeteket tudni kell kihasználni!

A 15+1 tanács pedig az lehetne, hogy néha pihenj is! Amikor lehet, ki kell használni az időt a feltöltődésre, és hagyni leülepedni a begyűjtött információkat, hogy aztán igazán átütő posztok születhessenek róla.

Ha szeretnéd még bármi egyébbel kiegészíteni a listát, írd meg kommentben, a legjobb tippeket külön kategóriában felteszem a blogra!

Ha tetszett az írás, és szeretnéd nyomon követni a Wonder?Woman blog eseményeit, a blog Instagram, valamint Facebook oldalához itt tudsz csatlakozni.

Üzenet/Együttműködés: wonderwomanblog@yahoo.com

 

 

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. Örülök, hogy hasznosnak találtad! 😉

  2. Én nem gondolom, hogy hátrányban lennél, csak azért, mert külföldön élsz. A helyedben megkeresnék a blog tematikájához kapcsolódó cégeket, akikről írhatsz, egyúttal pedig hagyhatsz náluk névjegyet, hogy a legközelebbi sajtóeseménynél már biztosan gondoljanak rád!

  3. Ildie says:

    Tetszenek a tippek, kíváncsi lennék külföldön élőkre specializált változatra is. Nálam minden kiesik, ami személyes, ami budapesti sajtóesemény, vagy mint a Digital Divas.
    Mivel lehetne a 11-es pontot ellensúlyozni?

  4. Kedves Andi says:

    Köszönöm szépen, nagyon hasznos tippek! 🙂 udv, Andi


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!